[Burichan]  [Futaba]  -  [WT]  [Home] [Manage]

[Return]
Posting mode: Reply
Name
Email
Subject   (reply to 61)
Message
File
Password  (for post and file deletion)
  • Supported file types are: GIF, HTML, JPG, PDF, PNG, WEBM
  • Maximum file size allowed is 5000 KB.
  • Images greater than 200x200 pixels will be thumbnailed.
  • View catalog

File 149727758079.jpg - (66.20KB , 533x400 , Shield wall david hobbs.jpg )
61 No. 61
Glorantha to bogaty setting więc może są pytania go dotyczące które macie nitka idź
Expand all images
>> No. 62
Jak się zostaje szefem klanu
>> No. 63
File 149727895440.jpg - (81.80KB , 300x300 , MEMA046_1_.jpg )
63
>>62
Pseudodemokratycznie. Orlanthczycy mają to do siebie, że lubią pamiętać o swojej złotej zasadzie "nikt nie może cię do niczego zmusić" - tym samym jeśli są niezadowoleni z obecnego wodza i kręgu, kładą nacisk (pokojowy lub nie) na ich zmianę.

Z zasady wodzem po prostu zostaje osoba, która w odpowiedniej chwili (bezkrólewia) mają na tyle charyzmy i wpływów by utrzymać wszystkich za mordę aż się uspokoi
>> No. 64
A co z sądami, więzieniami czy ogólnie systemem karnym? Przecież nikt nie może mnie zmusić, żebym siedział w kiciu.
>> No. 65
File 149729292489.jpg - (65.46KB , 720x540 , 11988488_10205716528007101_8163379887106845458_n.jpg )
65
>>64
W 99% przypadków oczekuje się, że partia poszkodowana na własną rękę będzie szukać sprawiedliwości. Krąg interweniuje raczej na życzenie któregoś z petentów i raczej po prostu kończy się publicznym stwierdzeniem "Ej, ten gość ma rację, wszyscy niech słyszą i wiedzą że tak zadecydowaliśmy".

W przypadku NAPRAWDĘ poważnych zbrodni (których jest garść i każda jest swego rodzaju pogardą wobec boskich praw, od morderstwa w tajemnicy, przez cudzołostwo, po bratobójstwo) wyrok jest zawsze jeden - nie jesteś już jednym z nas, wypierdalaj. Czasami, by mieć pewność że nie ujdzie mu to płazem, wysyła się za nim wojownika na koniu by go zabił - wywalony z klanu nie jest już twoim bliźnim, więc to nie jest bratobójstwem w oczach praw.
>> No. 66
File 149753409862.jpg - (87.14KB , 382x500 , 1496678788754.jpg )
66
Parę rzeczy co do TLa i kosmologii które w sumie postaci powinny znać, a o czym zapomniałem/nie wspomniałem:

1) Najpowszechniejsze bronie to włócznie, toporki i tak dalej. Miecze są mniej powszechne, najczęściej dzierżone przez szlachtę i wyznawców Humakta i są przez Orlanthczyków jednoznacznie kojarzone jako narzędzie śmierci, ponieważ Śmierć miała kształt miecza gdy przebiła pierś Praojca Życie, zmieniając go w Praojca Śmiertelnego, skazując wszystkich ludzi na bycie śmiertelnymi

2) Metal z którego wszystko jest zrobione to brąz, będący kośćmi bogów którzy zmarli i nie wrócili w czasach Wielkiej Ciemności, przed Czasem. Żelazo jak najbardziej istnieje, ale jest cholernie rzadkie.

3) Budowa świata - nieskończona ciemność, nad nią nieskończona rzeka wody w której osadzona jest ziemia (w kształcie kwadratu, jak runa ziemi), nad którą jest powietrze a jeszcze wyżej sklepienie niebieskie i gwiazdy. Ciemność pojawiła się pierwsza, powietrze ostatnie. Nocą na niebie są zatknięte dwa księżyce - niebieski i czerwony. Niebieski był od zawsze, jest mały i krąży po niebie. Czerwony tkwi bez ruchu na zachodzie, pojawił się ~100 lat temu i z początku było od niego czuć chaosem tam, że co wrażliwsi na magię cierpieli migreny. Czerwona skaza na niebie póki co tkwi bezpośrednio nad wami, jak słońce w południe. W dzień jest mniej widoczna, ale jest

4) Role płciowe nie są sztywne, ale stereotypy jak najbardziej są. Po mężczyznach spodziewa się PASJI, porywczości i honoru (niczym Orlanth), po kobietach mądrości, dystansu i spokoju.


Delete post []
Password  
Report post
Reason