>>
|
No. 175
File
15424632075.jpg
- (36.64KB
, 445x414
, cat2000.jpg
)
>>174
Korzystając z okazji naprostuje wstępnie parę faktów, które uległy zmianie (ZNOWU...) podczas "porządkowania na skalę kosmiczną" Rdzenia, czyli faktycznego N'H, przez Panią Ankh'faer z pomocą Trójki Kreatorów (Veryssa, Murieanna i ja, aka Werakhet, aka właściciel najdłuższego tripa -.-). Nastąpiło to m.in. dzięki przygotowaniom do transmisji.
>Które miejsca są dla podróżnika najbardziej atrakcyjne?
To już zależy czego oczekujesz. Może po prostu opiszę krótko rdzeń Nefer'Huah.
Obecnie do Sfery Materialnej, nazywanej przez mieszkańców zazwyczaj po prostu Światem, tak po prawdzie trudniej dostać się niż wydostać. Jest to nasze świadome działanie, mające na celu ograniczenie dostępu ascendentom oraz innym potężnym istotom. Znalazłem niedawno podział światów ustanowiony przez Talisvandelitha i na jego podstawie mogę określić tą sferę mianem "świata" półświadomego. Jest to miejsce po największych przejściach, które pamięta czasy narodzin nowych nadprzyrodzonych ras i ascendentów. Uświadczysz tam zarówno magię, jak i prężnie rozwijającą się technologię parową. Stolicą kultury i technologii jest tak zwany Archipelag Wysp Centralnych, które też posiadają największą różnorodność stref klimatycznych: zwrotnikowa, podzwrotnikowa, umiarkowana (najrozleglejsza) i kawałek okołobiegunowej. Połyskujące Wyspy są najbardziej mistycznym miejscem, w którym spotkasz najwięcej tkniętych magią stworzeń. Podróżując przez Siedem Mórz masz szanse na napotkanie piratów, mniejszą na któregoś morskiego potwora, a jak masz wyjątkowego pecha, to na jednego z siedmiu potomków Aizhaodry. Opuszczony Kontynent (superkontynent) mogę polecić tylko doświadczonym i dobrze zaopatrzonym podróżnikom, którzy nie obawiają się napotkać na swojej drodze dziesięciometrowego dinozaura.
Sfere Mgieł nazwałbym najbardziej rozległą i nieprzewidywalną. Jest to istna mieszanka wybuchowa, do której strącone zostały wszystkie paradoksy mające niegdyś miejsce w Sferze Materialnej. Świat materialny przeplata się z niematerialnym, czas ma tutaj zupełnie inne znaczenie. Mgły na swój swoisty sposób oplatają Sferę Materialną tworząc w niej wyrwy otwierające się w określonych warunkach. Można stąd przejść również do Krain Ascendentów, zwanych czasem Krainą Bohaterów. Sama Sfera Mgieł zawiera w sobie miejsca takie jak Zaświaty, czy Otchłań oraz parę innych, które pozostawię póki co owiane tajemnicą. Kogo można tam spotkać? Fey, demony, anioły, pierwotne duchy, pradawnych, bestie, a także międzysferycznych podróżników, czy ascendentów. Technologia i jej rozwój niemal w całkowitym stopniu ustępuje miejsca magii, wyrobom alchemicznym i zaklinaniu. W związku z tym przebywające tam istoty mogą patrzeć mniej lub bardziej przychylnym wzrokiem na "dziwne wynalazki".
Kraina Bohaterów, jak nazywają ją rozumne istoty śmiertelne zamieszkujące Sferę Materialną, jest najbardziej otwartym i dostępnym dla międzysferycznych podróżnych miejscem. Można dostać się tam zarówno statkiem kosmicznym, jak przy pomocy portalu. Ponad połowa Krainy posiada łatwy dostęp do Sferonetu oraz innych udogodnień technologii cyfrowej oraz mikrotechnologii. Coraz częściej można trafić również na początkujące AI. Jeśli więc jesteś jego świadomym przedstawicielem, to wedle moich informacji Narkazier szczyci się największą otwartością dla wszystkich ras. Zaznaczę tylko, że jest ono zarządzane przez wywodzącą się z Sigil ascendentkę, "Wcielenie Ognia", Terinesę i w zasadzie posiada sporo tematycznych nawiązań z jej rodzimymi stronami, jeśli dodamy do tego zaawansowaną technologie.
>Gdzie warto szukać schronienia? Czego się wystrzegać?
Wydaje mi się, że na podstawie powyższych opisów można mniej więcej wywnioskować w których miejscach jest łatwiej o schronienie. Wystrzegać się należy przede wszystkim tego by nie trafić pomiędzy wojujące frakcje w Sferze Mgieł, bądź na "celownik" którejś z nich. Jeśli nie jest się "naturalną istotą śmiertelną", radzę zachować ostrożność w Sferze Materialnej, a przede wszystkim na Wyspach Centralnych.
>Jakie tabu istnieją, których należy unikać, a jakie zwyczaje są mile widziane, bądź wymagane?
W przypadku całego N'H - nie podważaj istnienia, bądź autorytetu Pani Ankh'faer. Nie ingeruj w kreacje Pani Ankh'faer, bądź któregoś z Trójki Kreatorów. Nie baw się w "BloodBowla" w miejscach, które nie są do tego wyznaczone. Zwyczaje w Sferze Materialnej, o ile uda Ci się tam w ogóle dostać, nie różnią się zbytnio od innych tego typu miejsc. Mieszkańcy mogą jednak "różnie" reagować na wieść o tym, ze jesteś międzysferycznym podróżnikiem. W pozostałych miejscach nie ma już tego problemu, acz zalecam ogólną ostrożność jeśli zdecydujesz się odwiedzić Mgły.
Poza tym - baw się dobrze podczas wizyty.
|