Wiele sfer
Mało gier

Mechanika - Coś o świecie (Beta 1.0)

Hitomi - Wto Kwi 30, 2013 10:40 am
Temat postu: Coś o świecie (Beta 1.0)
Co powinniście wiedzieć o świecie... Główna część zdarzeń będzie się odbywała w Kyralii, czyli jednym z najlepiej rozwiniętych królestw na kontynencie. W świecie tym dominuje zdecydowanie magia. Magia jest wszędzie. Napędzane kryształami silniki, Lampy oświetlające ulice kryształami. Przedmioty magiczne jak kostury, które mogą ciskać najróżniejszymi "czarami". W świecie dominuje magia, ale nie ma magów. Ani jednego, a przynajmniej jeszcze nie znaleziono maga. Uzywanie umagicznionych przedmiotów stało się codziennością mieszkańców Kyralii, a największy zbiór wiedzy znajduje się w Oratorium. Jest to miejsce gromadzenia wiedzy, przeprowadzania badań nad kolejnymi dziedzinami techniki magicznej, a także miejscem, w którym rezyduje rada starszych. Oratorium znajduje się pół dnia drogi od stolicy królestwa, Lasek'u i jest otoczone czarnym lasem, w którym według pogłosek, można spotkać wiele baśniowych stworów. Właśnie te stwory, stanowią problemy dla niewielkich wiosek na obrzeżach lasu. Tutaj pojawia się kolejna rzec, w której mieszkańcom Kyralii pomaga Oratorium. Przyjmują zadania, na których szkolą swoich adeptów. Zadania te są podzielone na klasy.

Klasa F: Zadania polegające na znalezieniu przyczyn dziwnych zjawisk zgłaszanych przez mieszkańców wioski. Członkowie grupy zajmującej się tymi zadaniami, mają na celu rozpoznać potencjalne zagrożenie i przekazać zdobyte informacje członkom klas wyższych, przydzielonych do likwidacji lub relokacji potworów.

Klasa E: Do tej klasy właśnie najczęściej zgłaszają informacje członkowie Klasy F. Ludzie należący do tej Klasy, są odpowiedzialni za zdobywanie zezwoleń, dyspozycję danych, a także - w rzadkich przypadkach - wykonywaniu zadań wewnątrz Oratorium.

Klasa D: Grupa odpowiedzialna za wykonywanie zadań zlecanych przez Klasę E. Głównym zadaniem tej grupy jest relokacja "potworów", które nie stanowią wielkiego zagrożenia dla mieszkańców okolicy, zgłaszającej zadanie.

Klasa C: Podobnie jak Klasa D, jest odpowiedzialna za wykonywanie zadań powierzanych przez klasę E, z tym, że częściej ich zakresem zadań są eksterminację słabszych potworów, lub przenoszenie większych grup nieszkodliwych bestii

Klasa B: Grupa specjalizująca się w wykonywaniu zadań eksterminacyjnych. Można ich także nazwać członkami komitetu dyscyplinarnego Oratorium. Posiadają uprawnienia w przydzielaniu kar porządkowych członkom pozostałych klas.

Klasa A: Specjalnie wybrana grupa najwybitniejszych uczniów Oratorium specjalizująca się w eksterminacji wyjątkowo groźnych bestii, jak i wykonywaniu zadań specjalnych zlecanych przez Radę Starszych.

Oratorium można nazwać także miejscem posiadającym najlepszych kowali magicznych znanego świata. Według ostatnich doniesień, używając metalu o nazwie Xareth, a także specjalnie ukształtowanych kryształów magicznych o nazwie Lachryma, mistrzom rzemiosła udało się stworzyć przedmioty o zmiennej mocy. Innymi słowy wkładając odpowiednią Lachrymę-ogniową do dajmy na to miecza, można osiągnać broń, która będzie potrafiła ciskać kulami ognia. Wyciągając Lachrymę ognia i wkładając lodową, ten sam miecz możne zmienić żywioł na lód.

Oratorium jako jedyne miejsce, w znanym świecie posiada także system, w którym uczniowie składając własnoręcznie wyhodowaną Lachrymę, mogą otrzymać coś na styl przywołanego towarzysza, lub jeden ze specjalnych przedmiotów. Łącząc swój kryształ wraz z ołtarzem w samym sercu kompleksu, uczeń zawiązuje pakt z uczelnią na pięć lat, w których zostaje przydzielony do jednej z wyżej opisanych klas i zobowiązuje się wykonywać powierzone przez Oratorium zadania rzetelnie i z godnością.

W całym królestwie, członkowie akademii posiadają duże wpływy i w większości przypadków są przyjmowani z otwartymi rękoma, z powodu pracy jaką wykonują dla ludności. W większych wsiach, zbudowane są także placówki oratorium, w których wędrujący uczniowie mogą zgłaszać chęć wykonania zadań.

Podczas trzeciego roku edukacji, uczniowi zostaje przydzielony świeżak z pierwszego roku, który ma pobierać nauki od osoby do której został przydzielony. To, ma na celu zwiększenia bezpieczeństwa nowych członków, a także pokazać władzom Oratorium czy osoba, której został przydzielony podopieczny, jest godna ważniejszych zadań, a co za tym idzie, przeniesienie do innej z klas.

W kilku miejscach na świecie, a podobno także głęboko w czarnym lesie można znaleźć labitynty, na temat których niewiele jest wiadomo. Podobno członkowie Klasy A, czasami zagłębiają się w tych mrocznych tunelach, a nierzadko zdarza się, że nawet oni, śmietanka Oratorium znikają w niewyjaśnionych okolicznościach. Czasami udaje im się jednak wykonać zadanie i zbadać cały labirynt. Według ich raportów w losowych miejscach tych tuneli można spotkać czystą Lachrymę, która jest najrzadszym materiałem magicznym znanym Kyralianom, a co za tym idzie najdroższym. Labiryntów jednak strzegą stwory, z którymi niewiele osób jest gotowe się zmierzyć dla niepewnego zysku, jaki stanowią Lachrymy. Niemniej, dobrze wyekwipowana grupa śmiałków mogłaby, nie bojących się utraty kilku kończyn, mogłaby zagłębić się w jeden z tych tuneli, by zdobyć skarb, strzeżony przez potwora.

(ciąg dalszy nastąpi...)

Hitomi - Czw Maj 09, 2013 1:58 pm

Świat Cenarii wypełniony jest tysiącami, jeśli nie dziesiątkami tysięcy przeróżnych stworzeń. Od najmniejszych, które mogą stanowić ciekawy dodatek do obiadu, po wielkie stwory, z których kości wytwarzane są przeróżne przedmioty. Niektórzy używają łusek co silniejszych bestii do tworzenia twardych jak skały zbrój, inni tworzą z nich tarcze, a jeszcze inni używają jako zwykłe ozdoby, by przechwalać się o domnimanych dokonaniach. Tak czy inaczej, świat kręci się wokół lachrym i bestii. Część absolwentów Oratorium, która nie zostaje na stałe zatrudniona przez akademię, zakłada własne biznesy lub staje się łowcą potworów, w celach zarobkowych. Pomijając mięs i skór, można używać praktycznie każdej części stwora do jakiejś czynności. Niektóre organy stanowią część środków medycznych, a u tych rzadszych i zdecydowanie groźniejszych stworów można znaleźć torebki kwasowe lub takie z trucizną. Właśnie z powodów tych czynników, groźniejsze bestie stanowią cenny nabytek dla każdego arcymistrza kowalstwa, który potrafiłby uwzględnić takie przedmioty w swych dziełach i nierzadko płacą za to grube pieniądze. Problemy zwykle pojawiają się gdy ubije się stwora, bo jak go przetransportować do odpowiednich miejsc, często oddalonych wiele dni marszu od potyczki? W takich przypadkach pomagają lachrymy. Jednymi z droższych i zdecydowanie trudniej dostępnych lachrym, są lachrymy przezroczyste, zwane przestrzennymi. Tworzą w sobie wielką przestrzeń i potrafią przenieść do swego wnętrza nawet cielska wielkich stworów. Używa się ich zwykle z lachrymami lodowymi, które zapobiegają rozkładowi mięs przez długie okresy. Kowalstwo. płatnerstwo i medycyna nie są jednak jedynymi dziedzinami, które korzystają z urodzaju bestii. Zdarzają się hodowcy, którzy płacą za sprowadzenie do swych zagród silnych i dzikich stworów by je oswoić i wykorzystać jako zwierzęta pociągowe, lub rozpłodowe dla swych stad.
Hitomi - Czw Maj 16, 2013 11:05 am

Waluta. Waluta to dość przydatna rzecz, która jest jednak trudna do zdobycia. Podzielić ją można trzy rodzaje.
Brąz strażniczy
Srebrne książęce
Złote królewskie
Dziesięć monet strażniczych, to jedna srebrna książęca moneta. Sto srebrnych monet stanowi jedną królewską. Aby wyobrazić sobie ile warta jest jaka moneta, można na to patrzeć tak. Dziesięć królewskich, stanowi taką cenę, za którą można spokojnie zakupić sobie w miarę ładny domek na obrzeżach miasta. Ceny lachrym wahają się od pięciu brązowych do dziesięciu srebrnych książęcych monet. Za 1 strażniczą można zakupić posiłek, za dwie do trzech nocleg w karczmie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group