Wiele sfer
Mało gier

Mechanika - Rozdział II: Klasy postaci

Cinek - Pon Cze 18, 2012 12:32 pm
Temat postu: Rozdział II: Klasy postaci
Klasy Postaci

W Los Angeles, zdeprawowanym mieście, w którym głównym wyznacznikiem siły są gangi narkotykowe, bezwzględni agenci Imperium oraz chciwa rada Korporacji, istnieje niesamowicie widoczny podział na klasy społeczne pod względem zamożności. Niespełna jeden procent stanowią ludzie niezwykle bogaci, czyli wspomnieni w większości powyżej, a także właściciele fabryk oraz biznesmeni związani ze światem przestępczym. Zdecydowaną większość pozostałych obywateli stanowią ludzie ubodzy, którzy całe życie starają się jakoś wiązać koniec z końcem, parając się różnego rodzaju pracami, często zatrudniając się nielegalnie u szukających taniej siły roboczej kapitalistów. Nie wszyscy jednak są zdani tylko na pracę fizyczną; wiele osób znalazło sposób na zarabianie pieniędzy w inny sposób, dzięki czemu są w stanie utrzymywać przynajmniej minimalne standardy życia. Gracz ma do wyboru sześć klas postaci, które może rozwijać awansując na kolejne poziomy. Każda z klas posiada pięć stopni wtajemniczenia: adept, specjalista, weteran, profesjonalista oraz mistrz. Można oczywiście rozwijać kilka klas równolegle, gracz musi jednak w tym wypadku fabularnie wytłumaczyć zmianę swoich „zainteresowań” – w większości przypadków może się to wiązać z dodatkową, krótką sesją i ogólnie nie jest zalecane na początku gry. Każdy kolejny poziom postaci jest równoznaczny z możliwością rozwoju jednej z klas na kolejny stopień wtajemniczenia. Gracz rozpoczyna grę na poziomie pierwszym, co oznacza, że zaczyna jako adept w jednej z klas, co daje mu związany z tym bonus: wybierając swoją pierwszą klasę, gracz ustanawia ją jako klasę startową, dzięki czemu otrzymuje na początku gry odpowiadający jej ekwipunek. Poniżej przedstawiono opis każdej klasy:

Wojownik uliczny
Życie na ulicy nie jest ci straszne z jednego, prostego powodu: potrafisz dać w mordę. To ciebie powinni bać się przypadkowi przechodnie, a nie na odwrót. Dorabiasz na boku biorąc udział w organizowanych przez bogatszych od ciebie walkach ulicznych, zdarza się też że lubisz przywalić bez większego powodu. Tak jakoś masz to po prostu we krwi. Nie jest ci również obce używanie broni białej, jak kastety i noże, a także batony i wszystko inne, czym można zrobić komuś krzywdę z bliska. Posiadasz również lepsze warunki fizyczne od reszty ludzi, ze względu na treningi, jakie miewasz od czasu do czasu - czy to bójka w barze, czy parę pompek na wieczór w mieszkaniu, nieważne – po prostu jesteś lepszy.
Ekwipunek na start: Nóż, kastet, 3 000 kredytów (waluta używana w Imperium).

Inżynier
Jesteś specjalistą w dziedzinie ogólnie pojętej technologii i cybernetyki. Budowa wszelkiej maści sprzętu komputerowego czy różnego rodzaju maszyn nie jest ci obca. Twoim największym atutem jest wysoka umiejętność obsługi cybernetycznych protez i wszczepów – po prostu wiesz jak te ustrojstwa działają, dzięki czemu potrafisz się nimi posługiwać z większą wydajnością. Wraz z nabywaniem doświadczenia zdobywasz wiedzę na temat tego, jak taki sprzęt biomechaniczny modyfikować, a nawet tworzyć własnymi rękami.
Ekwipunek na start: Pas z narzędziami (przytroczone dwie niewielkie torby z podstawowym wyposażeniem), kieszonkowy komputer diagnostyczny, 6 000 kredytów.

Haker
Co tutaj dużo mówić, z domu wychodzisz raczej tylko po zakupy. Większość życia spędziłeś przed komputerem, otoczony zakurzonymi książkami i pustymi puszkami po napojach gazowanych. Może jakimś szczególnym kujonem nie byłeś, ale jakby nie patrzeć, znałeś się na rzeczy. Włamywanie się do kont bankowych i podbieranie niewielkich kwot, aby nie wzbudzić podejrzeń, stało się twoim sposobem na życie. Potrafisz zacierać za sobą ślady w sieci, także ta robota jest dla ciebie jeszcze łatwiejsza. Poza tym umiesz też obsługiwać praktycznie każdego rodzaju komputer, niezależnie od poziomu jego zaawansowania technologicznego. Włamywanie się do nich i ich konfiguracja jest może trochę trudniejsza, ale jak wiadomo – praktyka czyni mistrza.
Ekwipunek na start: Laptop, podręczna konsola hakująca z wbudowaną pamięcią 2 TB i okablowaniem, 1 000 kredytów.

Strzelec wyborowy
Potrafisz naprawdę dobrze strzelać, i to praktycznie z każdej broni. Ze względu na niewielką dostępność pistoletów i karabinów najnowszej technologii, wykorzystującej Błękitny Rdzeń, najbliższa jest ci zwykła broń palna. Nie znaczy to, że strzelasz z byle czego, co to to nie. Poza celnym okiem, bardzo dobrze znasz się na większości modeli wcześniej wspomnianej broni i ich amunicji, w co zalicza się pełna umiejętność ich obsługi i konserwacji. Pozwala ci to od czasu do czasu załapać się do jakiejś roboty, bo proponowanych zleceń ci nie brakuje: od pracy jako zwykła pomoc w sklepie, po płatnego zabójcę. W końcu sprzedać komuś kulkę w czoło w zadymionej uliczce i zgarnąć dwa patyki to nie sztuka, co nie?
Ekwipunek na start: Pistolet, magazynek z 18 sztukami amunicji, tłumik, kamizelka kuloodporna, 4 000 kredytów.

Nikczemnik
Jesteś typem osoby, której społeczeństwo powinno obawiać się najbardziej. Dzięki swojej charyzmie i perswazji z łatwością zyskujesz zaufanie innych osób – domena oszustwa i manipulacji ludźmi jest ci świetnie znana, przez co dobrze spisujesz się jako szpieg i szarlatan. Nawiązywanie nowych znajomości przychodzi ci wręcz naturalnie, dzięki czemu masz sporo kontaktów na ulicach. Nawet jeśli zawiedzie twój dar przekonywania, wiesz gdzie uderzyć, aby zabolało najbardziej, po czym uciec i uratować swoje życie. Nieczyste zagrywki to dla ciebie drobnostka. Niestety, mimo że masz ze swojej pracy duże profity, nie należy ona do najbezpieczniejszych, dlatego cały czas musisz mieć się na baczności. W wolnych chwilach, poza standardowymi machlojkami, zajmujesz się też handlem nielegalnym towarem, fałszowaniem dokumentów i innymi nieczystymi interesami.
Ekwipunek na start: 5 sztuk narkotyku „Cyklon”, słuchawka z wbudowanym modułem połączeń głosowych, 10 000 kredytów.

Włamywacz
Zdecydowanie preferujesz życie nocne nad dziennym – pod osłoną ciemności czujesz się najlepiej, wtedy też zarabiasz na życie. Dzięki swojej zręczności i umiejętnościom jesteś w stanie bez problemu otworzyć większość zamków, włamać się do magazynu czy też czyjegoś mieszkania, znaleźć to co cię interesuje i zniknąć bez śladu, zostawiając za sobą jedynie tańczące na wietrze zasłony przy otwartym oknie. Umiesz sprytnie obejść zabezpieczenia i ochronę, aby dostać się do konkretnych miejsc niezauważonym, krycie się w cieniu to twoja specjalność. Nawet kiedy zostaniesz przyłapany i dojdzie do walki, dzięki umiejętnemu posługiwaniu się bronią białą niewielkich gabarytów potrafisz w mig unieszkodliwić swojego przeciwnika i szybko uciec z miejsca zbrodni.
Ekwipunek na start: dwa sztylety, ręczny paralizator, gaz łzawiący, komplet wytrychów, noktowizor, 5 000 kredytów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group