Wiele sfer
Mało gier

Mechanika - Rozdział V: Karta Postaci

Cinek - Pon Cze 18, 2012 12:29 pm
Temat postu: Rozdział V: Karta Postaci
Wzór tworzenia Karty Postaci

W tym rozdziale przedstawiono wzór karty postaci, którą gracz musi wykonać przed przystąpieniem do gry. Aby ułatwić wyjaśnienie zasad jej uzupełnienia, pod wzorem zaprezentowano przykładową kartę postaci. Im jest ona obszerniejsza i bardziej szczegółowa, tym lepiej zarówno dla MG jak i Gracza. Karta postaci po zaakceptowaniu przez Mistrza Gry trafia w odpowiednie miejsce.

Imię i nazwisko - chyba nie trzeba tłumaczyć.
Level – aktualny poziom postaci.
Płeć - najlepiej zgodna z płcią gracza.
Wiek – preferowany wiek to 21-30 lat, jednak akceptowalny zakres to 18-40.
Narodowość – domyślnie Imperium Ameryki Północnej, jeśli jednak ktoś chciałby być jakimś cudzoziemcem to należy po prostu skontaktować się z MG.
Wzrost – podawany w centymetrach.
Waga – standardowo w kilogramach, jeśli ktoś koniecznie chciałby być wyjątkowo otyłym hakerem to może pokusiłbym się o jakiś mały bonusik do umiejętności.
Wygląd – tutaj opisujemy kolor włosów, oczu, skóry, ewentualne blizny lub inne cechy charakterystyczne, oraz w co postać jest standardowo ubrana, dodajemy też opisowo jakie posiada widoczne wszczepy cybernetyczne.
Charakter – krótki opis osobowości postaci, nie potrzeba tutaj wstawiać jakiegoś profesjonalnego portretu psychologicznego, ale podstawowe cechy charakteru. Tak czy inaczej charakter postaci najlepiej oddaje sama gra, w której podejmować ona będzie konkretne decyzje, rozmawiać z innymi ludźmi itp.
Klasa postaci – tutaj wpisujemy w jakiej klasie postać jest wyszkolona i w jakim stopniu. Jeśli jest ich więcej, dopisujemy je po przecinku, stopień zaawansowania podajemy obok w nawiasie.
Historia – bardzo ważna część, w której gracz opisuje historię swojej postaci, najlepiej od czasów dzieciństwa do dnia dzisiejszego. Dobrze obrazuje to przykładowa historia opisana w dalszej części rozdziału.
Modyfikacja ciała – czyli wszystkie rzeczy związane z cybernetycznym wyposażeniem postaci, takie jak wszczepy i protezy. W tej części nie ma żadnych konkretnych zasad, jeśli gracz chce być stuprocentowym człowiekiem wpisuje po prostu „(brak)”, a jeśli chce mieć coś konkretnego, pisze w tej sprawie do MG. Mistrz gry wtedy daje mu kilka możliwości do wyboru związanych z życzeniem gracza, a on sobie wybiera jedną z nich. Oczywiście można mieć więcej niż jedną modyfikację ciała, o ile nie będzie to tworzyć postaci zbyt silną. Niestety jak wiadomo, większa ilość wszczepów cybernetycznych wiązać się będzie z kosztami ich utrzymania i ewentualnymi usterkami, nie jest to jednak problem wielkiego kalibru i korzyści wynikające z używania wszczepów rekompensują ewentualne straty z nawiązką – w każdym razie, posiadanie modyfikacji jest jak najbardziej zalecane. Jak już było to wcześniej wspomniane, wszystko uzgadniane jest w swobodnej rozmowie z MG.
Ekwipunek – czyli to, co posiadamy przy sobie lub w swoim mieszkaniu. Na początku znajduje się tutaj jedynie aktualne ubranie plus ekwipunek startowy odpowiadający danej klasie postaci. Wliczane w to są też pieniądze.

Przykładowa karta postaci, czyli jak powinien wyglądać przeciętny jej egzemplarz (jest to takie minimum, jakie każdy powinien napisać):

Imię i nazwisko: Phung Lao
Level: 1
Płeć: męska
Wiek: 23 lata
Narodowość: Zjednoczone Księstwo Korei
Wzrost: 172 cm
Waga: 63 kg

Wygląd: czarnowłosy młodzieniec, ostrzyżony od garnka, piwne oczy. Ubrany w obszarpane przy nogawkach dżinsy i czarny podkoszulek, na to zarzucony czarny płaszcz. Nosi też skórzane rękawiczki, którymi zakrywa widoczne przy niektórych ruchach mechaniczne protezy dłoni. Ogólnie jest szczupły, ma też niezbyt przyjemny wyraz twarzy.
Charakter: cichy i zamknięty w sobie, rzadko się odzywa, typowy introwertyk. Jest też przeważnie opanowany, trudno wyprowadzić go z równowagi, potrafi zachować zimną krew w najtrudniejszych nawet sytuacjach.

Klasa postaci: Nikczemnik (Adept)

Historia: Urodził się i wychowywał w swoim ojczystym państwie pod opieką wujka. Nigdy nie poznał swoich rodziców. Będący dilerem narkotykowym wujek wprowadził swojego siostrzeńca w przestępczy świat, ucząc go uczciwości wobec współpracowników i bezwzględności dla wrogów. Mężczyzna stracił życie w strzelaninie podczas porachunku gangów. Zostawiony na pastwę losu Phung Lao w wieku 21 lat kradł aby przeżyć, przyłapany w końcu przez lokalną straż Księstwa i brutalnie ukarany obcięciem obu dłoni. Za całość zaoszczędzonych przez dwa lata pieniędzy kupił biomechaniczne protezy dłoni, po czym przeprowadził się do Los Angeles w poszukiwaniu okazji do rozpoczęcia swojego życia na nowo.

Modyfikacje ciała: biomechaniczne protezy dłoni wykonane z wysokiej jakości syntetycznych mięśni i ścięgien firmy Ganma Lee Prosthetics, szkielet zrobiony z wysokowytrzymałych materiałów o dużej elastyczności i małym ciężarze, dzięki czemu całość konstrukcji stanowi niespełna 120% wagi naturalnych odpowiedników.

Ekwipunek:
Standardowe ubranie (skórzane buty i rękawiczki, dżinsy, podkoszulek, płaszcz)
Narkotyk „Cyklon” - 5 sztuk
Słuchawka z wbudowanym modułem połączeń głosowych
10 000 kredytów


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group